keyifli alışveriş. DEKOPAZAR
Tasarım
Marcel Wanders tasarımları...
      Tasarım dünyasının yaramaz çocuğu hayatı yatay çizgilere bölüyor. Hikayeler anlatan tasarımlara gösteriş ve zarafet eşlik ediyor. Bu iki kavram arasındaki denge ise en önemli unsur. Tasarımlarını süslerken malzeme farkı ya da kullanım alanı gözetmeksizin çiçek tarlalarında dolaşıyor. Zor beğenen manasında müşkülpesent olduğu da aşikar.
     
     43 yaşındaki Marcel Wanders, her iyi tasarımcı gibi detayları zekice kullanması gerektiğinin farkında. Rüştünü ispat ettiği, 1996 tarihli tasarımı ‘Knotted Chair’da bunun en iyi kanıtı.
     
Knotted Chair (Limited Edition)
      Tasarım dünyasında ‘Knotted Chair’la başlayan Wanders tırmanışı, 2003’te Newsweek tarafından Avrupa’nın en önemli değişim liderleri arasında gösterilmesiyle zirveyi zorlar. Olaya son nokta Washington Post tarafından konur, “Marcel Wanders; tasarım dünyasının favori starı.”
     
     Hollanda Boxtel’de büyüyen ve Arnhem Sanat Okulu’ndan 88’de mezun olan Marcel Wanders; B&B Italia, Bisazza, Poliform, Moroso, Flos, Boffi, Cappellini, Droog Design gibi Avrupa’nın en önemli çağdaş tasarım üreticilerine koleksiyonlar hazırlar. New York Modern Sanatlar Müzesi, Londra V&A Müzesi, Amsterdam Stedelijk Müzesi’nin yanı sıra, dünyanın en büyük sanat ve tasarım galerisi olan Türkiye Haaz Gallery’de de Marcel Wanders Studio imzalı tasarımlara yer verilir.
     
     Wanders, sektörün devleri için hazırladığı koleksiyonlarla Milano Tasarım Haftası’nda boy gösterir. Tasarımcı için bu yılın özelliğiyse kendi pavyonunda, kendi dünyasını yaratabilme şansını yakalamasıdır. Devasa boyutlardaki tasarımlarıyla şaşırtan Wanders, Milano'da sorularımızı yanıtladı.
     
     Bu yıl, önceki yıllardan farklı olarak sizinle Marcel Wanders Studio pavyonunda konuşabiliyoruz. Fuardaki ve tasarım dünyasındaki rolünüzün artık farklı boyuta taşındığını düşünüyor musunuz? Tasarım harika bir medya olmasının yanında insanlara ilham verebilen bir araç.
     
     Son 20 yılda sektör inanılmaz genişledi ve ilgi her geçen gün büyüyor. Bu sayede birçok genç ve yeni tasarımcı ortaya çıktı. Tasarım dünyasını bir piramit olarak düşün. Bu piramit dikey ve yatay düzlemde büyümesini sürdürüyor. Yapmamız gereken piramidin en uç noktasını keşfetmek ve dahası bu seviyeyi aşmaya çalışmak. Tasarımcı olarak bu seviyeden sonra atılabilecek ilk adımın ne olduğunu anlamak çok önemli. Fuardaki rolüm de aslında bu arayışın bir parçası olmakla ilgili.
     
Marcel Wanders Pavyonu
Burada devasa boyutlarla gerçeküstü bir dünya yarattınız. Bunu bir arayış olarak da düşünebilir miyiz?
      Günümüzde tasarıma dair atılan adımlar, belki biraz daha bireysel, sihirli ve teatral olmalı. Aslında ben de çok emin değilim. İşte tam da bunu araştırmalı ve bulmalıyız.
     
     Şu anda tasarım dünyasında süregelen durum bu, herkes arayış içinde. Biz de bu sergiyi soruları araştırmak, sınırları zorlamak ve bunlara nasıl bir öneri getirebildiğimizi görmek için gerçekleştirdik. Şu anda birkaç yıl önce yapılması mümkün olmayan fantastik objeler yapabiliyoruz.
     
     Arayışlarını sürdüren bir tasarımcı olarak sizin için önemli olan ürün geliştirmek mi, yoksa açıyı genişletip yeni bir değerler sistemi kurmak mı?
     Bence şu anda önemli olan bir ürün geliştirmekten çok bir tasarım ortaya koymak. Daha da önemlisi bu tasarımların içinde yer alabileceği çağdaş, yeni ve değerli bir piyasa geliştirebilmek.
     
Marcel Wanders Pavyonu'ndan (Detay)
Serginin genel bir konsepti var, diyebilir miyiz?
      Aslına bakarsan bu serginin fikri, ‘bir konsept olmaması’ düşüncesine dayalı. Burada bir dünya yaratmak istedik. Her üründe tek bir fikir yerine sayısız fikri bir arada vermeyi hedefledik. Bana kalırsa konsept içerikli tasarım, daha çok minimal tasarım fikriyle örtüşüyor. Bu da sadece beyin gücüyle ortaya konan tasarımlara özel bir durum. Oysa bizim yaratmak istediğimiz çok daha insancıl ve tutkulu tasarımlardı.
     
Bu durumda Marcel Wanders için estetiğin kullanım kolaylığı ya da işlevden önce geldiğini söyleyebilir miyiz?
      Amacımız makineler tarafından makineler için üretilmiş objeler yerine insanların hayatını renklendiren, kullanım amacının yanı sıra bir estetik unsur olarak da değer katan tasarımlar ortaya koymaktı. Bu nedenle bizim için önemli olan konsept değil ortaya koymak istediğimiz bu anlamların öne çıkmasıydı.
Google
Google



Reklam vermek için...