keyifli alışveriş. DEKOPAZAR
Tasarım
Kim demiş ''Az çoktur'' diye!
      Kim demiş ''Az çoktur'' diye! Orka Group'un Okmeydanı'ndaki binasında yer alan Damat - Tween ADV, yaratıcılığa teşvik eden, eğlenceli ve fonksiyonel bir çizgiye sahip.
     
     Damat - Tween ADV ofisi, tasarım ekibi Yüksek Mimar Lütfiye Çetiner ile Görsel Düzenlemeler Direktörü Funda Turcan'ın deyimiyle Orka Group'un ''mutfağı''nın önemli bölümlerinden biri.
     
     Zemin kotunun altındaki mekân, tasarımcıların konsantrasyonunu koruma amacıyla binanın diğer katlarından daha izole. 180 metrekarelik mekânda, küçük bir kafe, yanlara yerleştirilen çalışma masaları, ortada uzanan büyük toplantı masası ve bir arada oturulabilen ahşap kaplama bir platform yer alıyor.
     
     Ofis, özellikle atölye ve cep showroomlarının yanında konumlandırılmış. Moda editörü, tasarımcı ve grafikerlerden oluşan 15 kişilik ekip, Damat-Tween'in yanısıra gruba bağlı başka markalar için de çalışıyor. Mekânda soğuk ofis ortamından uzak, tasarımcıların özgür düşünebilmelerini teşvik eden, rahat ve fonksiyonel bir atmosfer yaratılmış.
     
     Ofiste hiç pencere bulunmaması, tasarım ekibini profesyonel havalandırma sistemiyle yapay pencere yapımınına yönlendirmiş. Pimapen doğrama ve cam kullanılan, arkasına floresan ışıkla manzara resmi erleştirilen pencereler öne çıkarılmış. Genel aydınlatma, gün ışığı sağlayan reostalı büyük ampuller ve antikacıdan alınan avizeyle sağlanıyor.
     
     Aralarında uzanan şerit pleksi kutulardaki floresan ışık ise, kumaş seçimi yapılırken kullanılıyor.
     
      Zeminde karşılıklı iki kenar boyunca özel yapım çini, orta kısımlarda rabıta kullandıklarını belirten Çetiner, ''Aynı mekânda birbirinden çok farklı iki malzemeyi kullanmaktan çekinmedik'' diyor. Mekândaki platform kısmına da rabıta uygulanmış. Bu iki mekânın birbirinden renk farkıyla kopartılmasında çalışanların motivasyonunu en üst seviyede tutmak hedeflenmiş.
     
     Dekoratif tuğlalı iki kolon ve girişi karşılayan bölüm hariç, duvarlarda beyaz renk hakim. Kolonlardaki 1980'lerin sanat idollerinin resimleri, Andy Warhol'dan Madonna'ya kadar çeşitleniyor. Aslında mekânda yinelenen fikir, ''zıtlıkların birliği''. Tavandan zemine kadar her köşesi detaycı bir yaklaşımla düzenlenen mekânda ''uyum sağlama'' gibi bir endişe duymayan tasarımcılar; tersine, ''kitsch'' olmasını bilhassa istemişler. Bundaki amaç; ''Uzun çalışma saatlerinin yorgunluğunu hafifleterek çalışanları gülümsetmek''. Sergilenen maksimalist tavır yer yer abartılmış. Perdeler, varaklı yüzeyler, avize ve aplikler derken, gözümüz bir anda minimalist ampullerle pleksi aydınlatma şeritlerine kayıyor. Antikacılardan alınan eski kapı ve neon yazılar ise cesur yaklaşımı sergileyen farklı görüntüler olarak belirleniyor.
     
Kaynak: artdecor.com.tr
Google
Google



Reklam vermek için...